Veckans snackis: Balmain


Balmain Spring 2009 Ready-to-Wear
Glittrigt och med markerade axlar från Balmain. Bild: Style.com

Att säga att modebloggvärlden har drabbats av Balmain-feber är ingen överdrift. Det ena efter det andra modefreaket skriver om Balmain,  hyllar Balmain, visar plagg från Balmain, kopierar Balmain, ifrågasätter Balmain, klär sig à la Balmain och... ja vad vet vi vad ni gör med Balmain i tankarna? Ett är i alla fall säkert: Vi är drabbade av Balmain-feber.

Weeklyredaktionen kan inte låta bli att ställa sig frågan: Är det verkligen så att just Balmain är så fab, fantastisk, outstanding och exceptionell som det sägs? Eller är det ytterligare ett exempel på hur bra vi är på att påverka varandra? Om Sofi, Ebba och Elin hade totaldissat Balmain till exempel, hur hade det sett ut då? Vad tror ni? Tänker vi själva eller är vi påverkningsbara flockdjur som omedvetet bara följer strömmen?

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag kan bara tala för mig själv och jag älskade kollektionen direkt jag såg den innan jag läst om de andras reaktioner. Min smak är ganska ofta mainstream men jag påverkas å andra sidan sällan av vad andra tycker.

2008-10-31 @ 22:18:03
URL: http://rubia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0