Kommentar hos Engla

Engla skrev så här och då fick hon denna kommentar:

Man blir ju lite fundersam hur du ska må när du börjar jobba (1), eftersom du ganska ofta skriver att du känner dig stressad och måste varva ner och ta det lugnt. Livet blir knappast lugnare när man arbetar och har en liten på dagis. Om du lätt drabbas av infektioner nu när du ändå är hemma, tänk på att Jolie kommer att få med sig baciller hem från dagis (om du väljer det). Du får nog fundera över hur du ska förbättra din hälsa (2) i förebyggande syfte, så att du slipper vara hemma en gång i månaden från jobbet (3) i framtiden, pga egen sjukdom eller vård av barn.

Men som sagt, mest funderar jag över hur du kommer att må av första jobbtiden med småbarn. Det blir trots allt enklare på den biten när ett barn blir runt 10 år (4) och inte går på dagis/fritids. Men som sagt, den stress som du ganska ofta skriver om.. hur ska du tackla den?

Vi får hoppas att det går bra...

Weekly reder ut:
1. Ett lugn kommer att infinna sig på pauser och luncher där Engla bara kan koncentrera på sig själv. Egentid kallas det.
2. Lite förkylningar är bara bra för immunförsvaret.
3. Vilken nivå, jag tror du får multiplicera siffran med tio eller något i den stilen.
4. Vilken muntergök!
Allmänt: Barn, blogg och möten är ett heltidsjobb i sig.

Kommentarer
Postat av: MiaShopping

Det här är nog en av de konstigaste kommentarerna jag har läst. Varför skulle inte Engla klara att gå tillbaka och jobba? Jag känner mig också stressad över att få allt att gå ihop med familjen, jobbet och blogg och alla andra sidor jag driver. Men det funkar (oftast) och precis som ni säger så är det sååå skönt att få äta lunch i lugn och ro :)

2008-10-30 @ 08:34:35
URL: http://www.miashopping.com
Postat av: Miscela

Alltså... jag är ledsen att behöva säga det men det är ju precis sådär det är... tyvärr. Men har man barn så har man. Man måste ju jobba och sätta barnen på dagis. Vad är alternativen? Hon kommer att få ett helvete precis som alla vi andra mammor men hon kommer komma ut som en starkare människa. Förstår dock inte varför man skriver en sådan kommentar... det hade varit bättre att säga "det kommer bli såhär men du kommer klara det"... det hade jag velat höra i alla fall!

2008-10-30 @ 09:50:51
URL: http://miscela.blogg.se/
Postat av: Bina

Jag håller med om att det krävs en massa pusslande för att få ihop det när man har barn. Men det brukar gå bra. Själv har jag två barn (3 och 1 år) och de går på ett fantastiskt dagis med underbar personal (och då menar jag inte att dagis är bättre för barn än umgänge med sina egna föräldrar). Trots stundtals hektiskt jobb känns det som rena semestern när jag har möjlighet att fokusera på en, två saker. Håller med MiaShopping.

2008-10-30 @ 10:28:14
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/
Postat av: Free Fashion Pia

Exakt vad skulle bli enklare när barnet blir 10 år?? "Små barn, små bekymmer, stora barn...." osv.



En luttrad mor....;-)

2008-10-30 @ 11:26:08
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0