Shoppingracet mellan Malmö och Stockholm



Weekly har intervjuat Frida Fahrman, 27, om kläder, shopping och mode i Stockholm och Malmö. Vi var intresserade av skillnaden mellan städerna.

Hur tycker du att shoppingen skiljer sig mellan Stockholm och Malmö?
I Malmö är det många stora kedjor och köpcentrum. Det är mycket närmare mellan ställena, så om man inte hittar något i den ena Din sko-butiken tar det bara ett par minuter till nästa. Dessutom finns plaggen kvar mycket längre tid i Malmö. Second hand-butikerna i Malmö är mer välsorterade. Det är lättare att hitta eftersom det hänger prydligt och välorganiserat.

Vilka är dina favoritbutiker i respektive stad?
I Stockholm är det Soukgallerian där det finns Monki, Beyond Retro och Topshop. Sen gillar jag H&M på Hamngatan. I Malmö älskar jag att gå omkring i inredningsbutiker. (Det visar sig att Frida är minst lika intresserad av inredning som av mode)

Tycker du att modet skiljer sig mellan städerna?
Ja verkligen! I Malmö känns det lite platt och jag har fortfarande inte sett någon riktig fashionista eller någon som har en sån där skön stil som jag har reagerat över. Det händer varje dag i Stockholm. I Stockholm inspireras jag av folk när jag är på stan. Här i Malmö är det annorlunda. Dessutom klär man sig annorlunda när man ska ut på krogen här. Här har man typ jeans och stövlar. I Stockholm får det gärna vara höga klackar och klänningar. Så det är lätt att vara överklädd om man som Stockholmare går på fest i Malmö!

Några snabba:
Bor: Lärkstan
Längd: 168 cm
Gör: Skönhets- och moderedaktör på Metro. Och bloggar förstås. Här.
Favoritplagg: Kjol och klänning
Favoritdesigner: Jag har snarare hela kollektioner som favoriter men om jag ska säga en designer som jag har många plagg och väskor av får det bli Marc Jacobs.
Årets önskejulklapp: Hela familjen ska till Sydafrika så det får bil årets julklapp, men jag skulle gärna ha nya resväskor, skidor, en nespressomaskin och en soffa.

Och slutligen...
Vi var givetvis tvungna att fråga ut Frida om vad hon gör i Malmö så ofta... och givetvis är det kärleken som lockar här. Det är bra det. Vi hoppas att hon fortsätter med sina frekventa Malmöbesök så att vi får se fler höga klackar på krogen. Och ja, hon förstår vad killen säger. Vi som trodde att vi skulle behöva rycka in och tolka...

Kommentarer
Postat av: SHOEBOX

Vilken bra intervju :)

2008-11-28 @ 16:18:18
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Lisa

Tror nästan att jag tar lite illa upp, i Malmö finns det ju en massa människor med snygg stil, Frida Fahrman vet nog inte riktigt var hon ska titta än...

2008-12-01 @ 21:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0