Vad är ni för filurer egentligen?


En öppen utmaning till alla våra läsare! Ta den och besvara frågorna i din blogg. Lämna gärna en kommentar här så att vi kan titta in hos dig.

Namn: Alexandra
Jobbar med (eller pluggar): Mammaledig, läser en journalistutbildning på distans samt frilansar för bland annat Aftonbladet.
Drömyrke: Oj vad svårt. VD för ett jäkligt framgångsrikt Weekly får jag väl säga här va? Ha ha... Fast bara halvtid. Resten av ansvaret får min kollega axla.

Drömresmål: New York och  USA.
Gör på fritiden: Hmm... fritid? När barnen sover bloggar jag, pratar i telefon, tränar, pluggar, jobbar lite... ja det var väl det.
Intressen: Kläder, mode, träning, sociala sammankomster etc...

Goda egenskaper: Effektiv, ärlig, godhjärtad, driftig. Och så har jag humor förstås :)
Dåliga egenskaper (fråga din partner eller dina vänner om du inte kan komma på nåt bra): Envis, dålig på att tänka på konsekvenser ibland (=ansvarslös?), otålig, ombytlig.
Tillbakadragen eller framåt i nya sällskap? Framåt om jag tycker att det är trevligt sällskap.

När det gäller kläder, kvalitet eller kvantitet? Både och...
Vilken skönhetsprodukt kan du inte leva utan? Jag kan leva utan alla skönhetsprodukter. Däremot inte utan rengöringsprodukter som tandkräm, schampo etc... Men jag säger väl foundation. Det är den viktigaste skönhetsprodukten för mig.
Hur många riktigt nära vänner har du? Fem riktigt nära barndomsvänner som känner till allt om mig och som jag inte har några hemligheter för. Jag älskar verkligen mina vänner och är oerhört tacksam för att vi har så bra (daglig) kontakt. Just nu är en av mina bästa vänner borta en vecka och det tycker jag är superjobbigt eftersom vi pratar i telefon minst två gånger om dagen annars...

Vem hade du helst tagit med till en öde ö? (Bara en person) Eftersom de är så små blir väl två lika med ett? Jag tar med båda mina barn. Utan barnen - ingen öde ö för min del.
Dina tre favoritbloggar: Käthe, Engla, Anna. Jag skulle vilja säga fler här men de här tre känns som de närmaste i bloggvärlden :) Som jag liksom känner.
Vad gör du helst en lördagkväll? Det beror helt och hållet på humör och dagsform. Går på fest, sitter hemma och gör ingenting. träffar vänner eller nåt annat.


Namn: Käthe
Jobbar med (eller pluggar): Egen företagare (bloggar bl.a. för Amelia) och vab:ar utan lön....
Drömyrke: Att leda ett projekt där jag står för idéerna och hur det ska utföras, och andra för pengarna och arbetskraften.

Drömresmål: Just nu Topshop i Lund. *haha*
Gör på fritiden: Är det den tiden man inte jobbar? Jag brukar sminka av mig. :)
Intressen: Kläder, mode, vetenskap, debatter, mat, fika

Goda egenskaper: Bra intuition. Snabb uppfattningsförmåga.
Dåliga egenskaper: Dålig på att framhäva mig själv. Expert på att "skita ner".
Tillbakadragen eller framåt i nya sällskap? Beror helt på sällskapet.

När det gäller kläder, kvalitet eller kvantitet? Det varierar.
Vilken skönhetsprodukt kan du inte leva utan? Ansiktskräm går absolut inte att vara utan.
Hur många riktigt nära vänner har du? Man kan bara ha en riktigt bästa vän. Det är som att säga, hur många sambos/äkta män har du? :)

Vem hade du helst tagit med till en öde ö? (Bara en person) Sonen.
Dina tre favoritbloggar: Jag avstår faktiskt. Tycket det är jobbigt att bara välja ut tre.
Vad gör du helst en lördagkväll? God mat och ett glas vin om jag är hemma. Gärna bra film eller annat TV-program. Annars cocktailmingel med sittplatser, dansgolv med 80-tal och en korv efteråt.

Grundare av listan: Weekly

Antar ni utmaningen? Svara på frågorna i din blogg och lämna en kommentar här!

Kommentarer
Postat av: Katalin

Jag har svarat... ;)

2008-10-26 @ 09:47:34
URL: http://katalin.blogg.se/
Postat av: Des

Jag svarade också!

2008-10-26 @ 11:39:34
URL: http://frokenrosa.wordpress.com
Postat av: Emma

Jag också :)

2008-10-26 @ 12:46:27
URL: http://miramis.org
Postat av: Stina

jag har också gjort den!

2008-10-26 @ 19:27:19
URL: http://rubia.se
Postat av: Weeklyredaktionen

Katalin! Toppen. Vad kul!

2008-10-26 @ 21:02:06
Postat av: Weeklyredaktionen

Des! Vad roligt. Då ska vi kolla in hos dig :)

2008-10-26 @ 21:02:25
Postat av: Weeklyredaktionen

Emma! Kul. Vi kikar in!

2008-10-26 @ 21:02:37
Postat av: Weeklyredaktionen

Stina! Roligt. Då ska jag titta in nu :)

2008-10-26 @ 21:02:50
Postat av: Sandra

Jag ska göra den nu!

2008-10-26 @ 21:30:00
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Lene-Therese

Ska göra den nu! :D

2008-10-26 @ 21:51:45
URL: http://lenetherese.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag har gjort den!

2008-10-26 @ 22:08:29
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: livingroom

Jag har avslöjat lite om mig :)

2008-10-26 @ 23:00:28
URL: http://livingroom.blogg.se/
Postat av: Mia

Nu har jag svarat lite...

2008-10-27 @ 09:34:58
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0