Eleonore och Kejsarens nya kläder

Eleonore känner sig som en ny människa efter att ha klippt av en hel centimenter, nästan snaggat sig. Då får hon den här kommentaren:

1 cm kortare hår och förmodligen 500 kr fattigare, eller mer... Ingen ser nån skillnad, bara du själv som känner dig som en helt ny människa efter att ha lagt pengar på lite "osynlig" grooming. Det är detta jag snackar om, KEJSARENS NYA KLÄDER, läs den sagan... HC Andersen vet vad han snackar om.

Här har vi uppenbarligen någon som har koll på fablernas värld. På faaaaaablernas väääärld. Men om vi bortser från sagor och fabler, har kommentatorn rätt eller fel?

Kommentarer
Postat av: Turtle

du hör ju baqra på namnet..

2008-10-31 @ 13:26:16
URL: http://folje.blogg.se/
Postat av: sarah

en fabel är en saga där djuren spelar huvudrollerna. kejesarens nya kläder är alltså inte en fabel

2008-10-31 @ 18:06:45
Postat av: Käthes blogg mode & skönhet hos Amelia

sarah, det är därför vi skriver sagor också.

2008-10-31 @ 18:21:42
URL: http://www.amelia.se/blogg/kathe
Postat av: Stina

Jag klipper mig sällan för att få en förändring utan snarare få bort slitna hårtoppar och forma frisyren. Så nej.. jag håller inte med. fast en centimeter var ju puttigt. Vilken frisör går med på sådant? Min frisör brukar alltid sucka när jag säger att jag sparar håret och klippa minst tre cenimeter i alla fall.

2008-10-31 @ 22:15:56
URL: http://rubia.se
Postat av: Sandra N

Kommentatorn har helt rätt, klockrent! :-)

2008-11-01 @ 11:11:57
Postat av: Linda/ Fröken SÖTSUR

Ha ha...hjälp vilken rolig kommentar:)) Det är mycket som man kan koppla till kejsarens nya kläder faktiskt. Man blir lurad av känslor och märkesbyggande kring en del saker som är värt lika mycket som luft.



...och faaaablernas vääärld ger mig obehagskänsla i magen, usch att man tittade på det där;)

2008-11-01 @ 13:09:30
URL: http://beyondsotsur.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0